Episode 5 - Eilandhoppen - Reisverslag uit Phi Phi-eilanden, Thailand van Ilse Aarts - WaarBenJij.nu Episode 5 - Eilandhoppen - Reisverslag uit Phi Phi-eilanden, Thailand van Ilse Aarts - WaarBenJij.nu

Episode 5 - Eilandhoppen

Door: Ilse

Blijf op de hoogte en volg Ilse

07 November 2014 | Thailand, Phi Phi-eilanden

De vijfde week is verstreken! De hele week stond in het teken van relaxen en dat is zeker gelukt. Zaterdag wilde weer een stranddag houden, maar die was van korte duur. Aangezien de hemel weer naar beneden kwam. Wel nog een badhanddoek gescoord. Onze microvezelhanddoekjes bleken toch niet zo strandproof! En natuurlijk weer een mooi - en draagbaar - souvenir uit Thailand (als die het overleeft).

Zondag was het weer tijd om van eiland te veranderen. Tegen drie uur stapten we aan boord van de catamaráán (zo spreken ze dat hier uit, hehe). Man, wat een hel. Ik ging bijna over mijn nek. Gelukkig kwamen we één uur later aan op Koh Phangan. Bij ons hostel aangekomen, kwamen we erachter dat we die met nog twee Nederlanders deelden. Gezellig! En niet geheel onbelangrijk; we weten de namen nog! Mandy en Gert Jan A.K.A. Gertje. We zijn wat met ze gaan eten en aangezien het - letterlijk - onze enige avond daar - het eiland staat bekend om zijn Full Moon Party's - was, zijn we in het kader van: 'We-zijn-op-Koh-Phangan-en-we-zijn-er-maar-één-avond-én-we-hebben-leuke-mensen-ontmoet' nog met ze op stap geweest. Eerst wat drankspelletjes gespeeld met andere hostelgenoten en toen met de door het hostel geregelde taxi naar het strand. Waar het feest in alle strandtenten al begonnen was en we lekker gedanst hebben met onze nieuwe vrienden.

Maandag moesten we alweer vroeg op, omdat we de hele dag moesten reizen om in Phuket te komen. Twee uur op de catemaráán en vijf uur in een minivan verder waren we eindelijk in Phuket. Ons hostel lag aan Bangla Road; een van de partystraten. En dat hebben we geweten. Het was een soort klein Las Vegas met overal lampjes, harde muziek, paaldansende meisjes etcetera. Heel grappig om te zien!

Dinsdag konden we weer uitslapen. Na wat gebruncht te hebben zijn we naar de shoppingmall Jungceylon. Daar hebben we in een gigantische supermarkt een paar stukjes dragonfruit gekocht, omdat we vonden dat we dat nog geproefd moesten hebben. Niet zo bijzonder. Ik had de smaak zoeter verwacht. Deed me erg aan kiwi denken! Vervolgens zijn we naar Patong Beach gegaan en hebben daar lekker aan het strand gelegen. In vergelijking met Sairee Beach in Koh Tao was dit strand veel groter en drukker. Ook waren er veel golven, waardoor je er nauwelijks kon zwemmen of ronddobberen. Desondanks prima strand. Bruinbakken ging er zeker prima. We waren mega verbrand! Als je je afvroeg wat die kreeft op het strand deed. Dat was ik! Maar na rood zijn, komt bruin zijn. Dus wie mooi wilt zijn moet pijn lijden! ;) 's Avonds hebben we Bangla Road bezocht. Eerst bij een random bar een biertje gedronken en gedaan waar we goed in zijn: mensen kijken. Later zijn we naar de Tiger Bar gegaan. Een gigantische bar die zijn naam eer aan doet. Aan de buiten kant springen er allemaal nep tijgers uit het 'decor'. De bar was onderverdeeld in weer allemaal kleinere barretjes met veel discolampen, dure drankjes en paaldansende meisjes op de tafels. Dat laatste blijkt nogal moeilijk voor veel meisjes. Die snappen niet dat je ERIN moet hangen in plaats van ERTEGENAAN gaan staan. Eentje snapte het gelukkig wel! Mad skills. Ik doe het 'r niet na!

Woensdag reisden we weer verder. We waren binnen twee uur op Koh Phi Phi! Wauw!! Wat is dit een pi-pa-prachtig eiland. Onwaarschijnlijk mooi! En laat nou het mooie zijn dat ons hostel aan het strand zat! Dat is dus wakker worden en gelijk de zee in duiken. Qua verkeer is het er super rustig, aangezien er geen auto's en scooters op het eiland zijn. Fijne afwisseling! We besloten gelijk op het strand te gaan liggen. Deze lag in een baai en omdat het eb was, lag het grootste stuk van de baai braak. Heel apart om te zien. Zeker alle bootje die daardoor op het strand lagen. 's Avonds nog naar een vuurshow bij het hostel gekeken. Die niet zo indrukwekkend was.

Op donderdag besloten we naar Long Beach te gaan. Een strand aan de andere kant van het eiland wat prachtig scheen te zijn. De wandeling duurde ongeveer driekwartier. Dat kwam vooral omdat we door verschillende stukken bos/woud moesten klimmen. Een beleving opzich! Long Beach was dan ook super mooi. Snel handdoekjes neer en de zee in! Bij Sander kwam het kleine kind in hem te boven en besloot wat rotsen te beklimmen. Alleen sloeg een sterke golf hem tegen de rotsen, waardoor hij wat sneeën hier en daar op liep. Oeps! Gelukkig niks ernstigs! 's Avonds kochten we wat bloemstukjes om daarmee aan de Loy Krathong viering deel te nemen. De precieze betekenis achter het festival is me niet duidelijk, maar het heeft in ieder geval iets te maken met de zoveelste volle maan. Met onze bloemstukjes zijn we naar het strand gelopen en hebben we, samen met heel veel andere, dr bloemstukjes - inclusief brandend kaarsje - te water gelaten. Zag we heel tof uit zoveel lampjes op het water! Het was kort, maar krachtig! Daarna zijn we ergens nog een vuurshow gaan kijken en die was duizend maal beter dan die van ons hostel!

Vandaag was het dan ein-de-lijk tijd om te gaan snorkelen! Eerst vaarden we met de longtailboat naar Money Bay waar - zoals de naam al aangeeft - heel veel aapjes aanwezig zijn! Ik ben echter op de boot gebleven, aangezien het mij hier zo leuke leek aangevallen te worden door een paar apen. Want laten we allemaal even eerlijk zijn: Dat was zeker gebeurd! Vanaf de boot kon ik op veilige afstand alles prima zien! Na een stukje verder varen was het tijd om te gaan snorkelen. Wauw! Zo tof! We zwommen tussen allemaal vissen en konden genieten van het leftover koraal. Ik heb zelfs een regenboogvis gezien! Winning! Na uitgesnorkeld te zijn, vaarden we verder naar Maya Beach; waar The Beach opgenomen is. Ik had geen interesse in dat strand. Ik had al helemaal geen interesse in de flinke klim die je moest maken om er te komen en ik had zeker geen zin om voor dat alles ook nog 100 Baht te betalen. Dus ik heb op het bootje lekker in mijn boekje zitten lezen. 's Avonds aten we voor de laatste keer Thaise Curry en dronken we onze laatste Chang biertjes.

Morgen is het alweer tijd om naar Maleisië door te reizen. Thailand, het was me een genoegen. Ik ga je missen!!!