Episode 3 - Kikkervrouwen en Ladieboys - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Ilse Aarts - WaarBenJij.nu Episode 3 - Kikkervrouwen en Ladieboys - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Ilse Aarts - WaarBenJij.nu

Episode 3 - Kikkervrouwen en Ladieboys

Door: Ilse

Blijf op de hoogte en volg Ilse

24 Oktober 2014 | Thailand, Chiang Mai

De derde week is alweer verstreken en we hebben weer veel meegemaakt en gezien! Afgelopen zaterdag vlogen we van Siem Reap naar Bangkok, waar we bijna de hele week hebben gezeten. De vlucht duurde slechts een uurtje, maar voelde als een kwartier. We waren al snel de paspoortcontrole door en HOERA! mijn tas was ook in één keer aangekomen. Na ons in het hostel geïnstalleerd te hebben zijn we een kijkje gaan nemen bij de 'party'-straten Khao San Road en Rambuttri Road. Het is daar echt super gezellig. Er hangt een hele goede vibe en kan er lekkere biertjes drinken! Jammer dat je wel continue lastig wordt gevallen door wat ik noem de 'Kikkervrouwen'; vrouwlijke straatverkopers de je rotzooi willen aansmeren, maar het liefste een houte kikker aan je willen verpatsen. No way, José!

Zondag ontbeten we voor het eerst in ons hostel. Jammer genoeg een beetje karig. Vier stukken toast met wat boter erop en een kopje ranja. Na een wasje te hebben gedraaid, zijn we gaan sightsee'en. Zo hebben we het National Museum bezocht. Wat een super goed plan was, omdat op dat moment de hemel naar beneden kwam. Goed tijdverdrijf dus. Vervolgens zijn we doorgelopen naar The Grand Palace, waar het super druk was. Dit was tot nu toe de enige keer dat we ergens waren waar het ECHT druk was. Het was er heel mooi! Wel mega over de top allemaal. Echt kilo's met goud zit er verwerkt in alle gebouwen.

Op maandag hebben we Wat Pho bezocht. Tot groot ongenoegen van meerder Thaise mannen die toch echt vonden dat we de verkeerd liepen, aangezien The Grand Palace de andere kant op was! In Wat Pho is the Reclining Buddha te zien. Ookwel de Liggende Boeddha. De titel was zeker goed gekozen, want de slechts 46m lange Boeddha was echt als een baas aan het chillen. Wat een gigantisch ding. En nog 100 Baht (€2,50) per persoon vangen ook! De luilak! Een tijdje later namen we de ferry en bezochten Wat Arun. Een mooie tempel, maar wel minder indrukwekkend.

Dinsdag namen we een roze (!) taxi naar het station en kochten daar een kaartje naar Ayutthaya. Ayutthaya is de oude hoofdstad van Thailand. Met de nadruk op oude. Het grootste deel van de stad is namelijk vervallen. Echt heel anders dan Bangkok. Eigenlijk hebben we hier meer gelopen dan gezien. Toen we eenmaal bij Ayutthaya Historical Park kwamen we 50 Baht entree en konden we allemaal leftover tempels bekijken. Later bleek alleen dat dit slechts één stuk van het park was en dat je dus voor alle afzonderlijke stukken 50 Baht moest betalen. Ain't gonna happen. Die pret was dus van korte duur. Toen weer een heel end afgelegd om bij the Old Royal Palace te komen. Deze viel ook best wel tegen, maar had wel een gigantische Boeddha die het weer een beetje goed maakte. Toen weer het pokke eind naar het station afgelegd en weer twee uur in de trein naar Bangkok.

Woensdag deden we rustig aan en stond er op de planning om te gaan shoppen bij de raampjes op Khao San Road. Het werd echter meer 'Kijken, kijken. Niet kopen.'! Vooral Sander wilde shirtjes hebben, maar die waren helaas toch best duur. Wel kocht ik een armbandje als souvenir. Later op de dag besloten we om het nog eens te proberen, maar dan bij het MBK Center. Een hele grote shoppingmall. Waar we een tijdje onze ogen uitkeken, maar wederom eigenlijk niks kochten. Later op de dag zijn we met onze Nederlandse kamergenoot - waarvan we beide eigenlijk de naam niet meer weten, maar laten we haar voor het gemak Marjolein noemen - wat gaan eten. Omdat ik alle kleuren curry geprobeerd wilde hebben (spaar ze allemaal!), nam ik ditmaal de rode. Lekker! Na het eten gingen we samen met Marjolein naar Soi Cowboy. Een soort Red Light District met ladieboys. Heel apart om te zien. Door de hele straat zijn er barren waar je diverse show kan zien. Na eerst ergens een te duur biertje te hebben gedronken, besloten we ergens naar binnen te gaan. Gelijk de saaiste gekozen. In deze 'club' stonden er alleen maar 'meisjes' op een verhoging tegen een paal aan te 'dansen' in de hoop dat een man aandacht van ze zou willen. Na een biertje dat pand maar weer verlaten en toch nog ergens naar binnen proberen te gaan. Gelukkig zijn we weer gelijk omgedraaid. Want toen ik boven aan de trap stond en een blik naar binnen werkte, keek ik recht in het kruis van een naakte shemale die op een tafel aan het dansen was. En dat was slechts één van de velen. Not my cup of tea. Als een gek naar beneden dus! We besloten dat het wel weer genoeg was voor die avond!

Ook gister hebben we eigenlijk niks gedaan. We moesten om twaalf uur uitchecken, maar nog een aantal uur de tijd doden tot we naar het station konden. Mooi in het hostel nog naar Project X en The Perks Of Being A Wallflower zitten kijken. Tegen zessen zijn we naar het station gegaan met de taxi en konden we vrijwel gelijk aan boord van de slaaptrein die ons in twaalf uur naar Chiang Mai zou brengen.

Vanochtend kwamen we dan ook om ongeveer tien uur aan in Chiang Mai. Na even uitgerust te hebben zijn we een rondje door de stad gaan lopen en hebben we al wat tempeltjes gezien. Morgen gaan we naar het Elephant Nature Park, waar we onder ander olifanten mogen voeren en wassen. Ik super veel zin in heb! Ook schijnt dat er mogen the annual Lantern Festival is ofzo. TOEVALLIG! Alleen moeten wij nog even kijken of we het gaan redden, aangezien we dus de trip naar het olifantenpark hebben geboekt. Ik hoop het, want dat lijkt me ook super tof!

Catch you on the flipside!
Liefs, Ilse

• 24 Oktober 2014 - 11:35

Yura:

Gaaf allemaal Ilse!! :) mag je ook op de olifant zitten? dat is zoooo cool!
    en viel de treinrit naar chiang mai mee?

liefs xx

• 25 Oktober 2014 - 23:29

Moe:

Lieve Ilse en Sander,

Volgens mij heb je nog nooit zoveel kerken (lees tempels) van binnen gezien en nog nooit zoveel olifanten gewassen...
    Je komt straks helemaal 'zen' en als dierenvriend terug.
    Hebben ze daar ook "wintertijd'? Hier gaat de klok 1 uur terug. Een uur meer om je blogs te lezen en voor jullie om curry's te eten!

Kijk uit waar je onder kijkt en keep up the good times!

hugs and kisses,
    mummy