Episode 9 - Laatste week in Azië - Reisverslag uit Cairns, Australië van Ilse Aarts - WaarBenJij.nu Episode 9 - Laatste week in Azië - Reisverslag uit Cairns, Australië van Ilse Aarts - WaarBenJij.nu

Episode 9 - Laatste week in Azië

Door: Ilse

Blijf op de hoogte en volg Ilse

05 December 2014 | Australië, Cairns

In de negende week spendeerden we onze laatste week in Azië! Uiteindelijk hebben we deze week niet super veel gedaan, maar nog wel genoten van onze laatse daagjes in Indonesië.

Zaterdag was onze tweede dag op Gili Trawangan, voor de locals Gili T. Daar hebben we weer onze handdoekjes op het strand uitgelegd en gezocht naar verkoeling in het helderblauwe water. Het is overigens zo dat bijna iedereen die wij gesproken hebben Gili T veel mooier en leuker vonden dan Koh Phi Phi. Ik ben het daar echter niet mee een. Het is zeker een mooi eiland, maar de natuur op Phi Phi is zoveel mooier! Het was ook stiekem een beetje saai op Gili. Misschien waren wij er niet op het goede moment, maar zoveel is er niet te doen. Maar goed, waarschijnlijk is dat voor iedereen anders natuurlijk. Sander en ik hebben dan ook wel geconstateerd dat wij niet zo goed stil kunnen zitten en weinig met onze dag doen. Weer wat geleerd!

Zondag zijn we weer aan het strand gaan liggen. Er was immers niet veel keus. Ditmaal in de ochtend, want wij zagen de bui - letterlijk - al hangen! 's Middags vast een globale planning voor Australië gemaakt.

Maandag gingen we met de boot weer terug naar Bali. Waar we vervolgens met een minivan naar Kuta werden gebracht. Daar zaten we echt in een mega luxe hostel. Ze hadden er zelfs een jacuzzie en computers met SUPERSNEL internet vergeleken met alle andere computers die we tot nu te hebben mogen ervaren. Kuta is overigens een soort Chersonisso of Blanes. Er lopen allemaal achtienjarige Australiërs rond, die net klaar zijn met hun middelbare school en graag goedkoop willen comazuipen. Grappig om meegemaakt te hebben, maar in het vervolg zou ik Kuta zeker skippen.

Dinsdag deden we wederom rustig aan en hebben we wat gewindowshopt in onze straat, Legian Street. Eigenlijk wilde we ook naar het strand, maar het was al de zoveelste druillerige dag, dat we dat maar geskipt hebben. Daarnaast was er een droog winkelcentrum dat ons naar binnenlokten waar we verder konden met windowshoppen. Vervolgens in het hostel maar een aantal uur achter de computer vertoefd!

Woensdag besloten we naar het nabijgelegen Seminyak te gaan. Daar bezochten we Pura Petitenget, een hele mooie Balinese tempel. Hallelujah! Weer een beetje cultuur! We bezochten de tempel omstebeurt, aangezien je perse een sarong aan moest bij het betreden ervan en ik was de enige die er een bij had. Afwisselen dus! Na de tempel nog wat door Seminyak gelopen en weer wat gewindowshopt. In de supermarkt in Kuta deed zich nog een vreemde gebeurtenis voor. Beide hadden we een pakje koekjes die we graag wilden kopen. Bij de kassa aangekomen, kregen we ze echter niet mee want de koekjes waren nieuw in het assortiment, dus die konden ze niet verkopen. Wait, what?! Ja, die Aziaten zijn maar raar.

Donderdag was het tijd om zowel Indonesië en Azië te verlaten! - Niet voor lang. We hebben nog een dagje in Singapore! - Om elf uur reden we al aan vanaf het hostel en kwamen we voor de verandering du VEEL TE VROEG aan op het vliegveld. Na een uur ging de check-in open en namen we weer tijdelijk afscheid van onze backpacks. Toen moesten we alleen nog stomme vliegtuigtax betalen en mochten we ons netgekochte flesje en tevens onze lege flesje NIET meenemen het vliegtuig in. MOOI KAK! Ondanks dat JetStar een budget airlines is, zag het vliegtuig er super goed uit! We zaten in een Dreamliner, die kennelijk spliksplinternieuw is met hippe entertainmentset. Een soort iPad in de stoel voor je. Die had allemaal films die wij wilden zien. Maarrrr..... *tromgeroffel* DAAR MOEST JE VOOR BE-TA-LEN. Goddamnit! Sterretje eraf JetSTAR. Na vijf uurtjes arriveerdern we in Melbourne.

Inmiddels werd het vrijdag en moesten we tot zes uur wachten tot onze volgende vlucht naar Cairns. Die vlucht duurde iets van drie uur. Vanaf Cairns Airport met een shuttlebus naar ons superchille hostel! Daar even flink bijgeslapen van de vermoeiende reis. Tegen een uur zijn we wat gaan lunchen en hebben we weer gewindowshopt in het winkelcentrum tegenover het hostel. Daar nog grote boodschappen gedaan, want hier in Australië gaan we veel zelf koken en onze eigen bammetjes smeren. Het was ook heel erg tijd om te gaan wassen. Ondertussen mooi in het zwembadje gelegen. 's Avonds aten we zelfgemaakte pasta. En vijf december zou geen vijf december zijn zonder rijmpjes! Dus schreef ik nog een gedichtje voor Sander! ;)

Australië bevalt al super goed! En we zien er net een dag! Zondag gaan we snorkelen in the Great Barrier Reef en Dinsdag gaan we naar Daintree Rainforrest. Spannend! Volgende week vertel ik jullie uiteraard meer over deze avonturen!