Episode 0: Nog een maand te gaan! - Reisverslag uit 's-Hertogenbosch, Nederland van Ilse Aarts - WaarBenJij.nu Episode 0: Nog een maand te gaan! - Reisverslag uit 's-Hertogenbosch, Nederland van Ilse Aarts - WaarBenJij.nu

Episode 0: Nog een maand te gaan!

Blijf op de hoogte en volg Ilse

04 September 2014 | Nederland, 's-Hertogenbosch

Over precies een maand is het dan eindelijk zover! Het grote avontuur kan gaan beginnen. Voor degene die het nog niet weten: vanaf 4 oktober ga ik met mijn goede vriend en nu dus reiscompagnon Sander drie maanden reizen door Zuidoost-Azië en Oost-Australië. Aangezien ik nu een Bachelor in Hogere Eefkunde (inside joke) ben, maar daar niks aan heb omdat er toch geen banen te vinden zijn en ik nu dus geen ruk te doen heb, leek mij dit wel een goed tijdverdrijf.

De planning voor de trip is al globaal uitgestippeld. Maar er mag natuurlijk van afgeweken worden!
Zoals gezegd vertrekken we 4 oktober vanaf Schiphol en brengt het vliegtuig - of kan ik beter vliegtuigen zeggen? - ons naar Ho Chi Minhstad, te Vietnam. Hier verblijven we ongeveer één week, waarna we doorreizen naar Cambodja. Phnom Penh en Siem Reap staan daarbij bovenaan het lijstje. Na ook hier ongeveer één week vertoeft te hebben, verplaatsen we ons naar Thailand. Hier willen we ongeveer drie weken spenderen, aangezien we de staart van Thailand ook geheel af zullen moeten leggen. Steden die we zeker willen bezoeken zijn Bangkok, Ayutthaya, Chiang Mai en Koh Phi Phi/Phuket. Vervolgens zetten we onze reis voort naar Maleisië waar we sowieso Kuala Lumpur willen bezichtigen. Vanaf daar vliegen we door naar Jakarta, Indonesië. Voor Java en Bali hebben we ongeveer twee weken. Vervolgens vliegen we vanaf Bali naar Cairns om de laatste maand in Australië uit te hangen. Aan de oostkust om precies te zijn. Denk hierbij aan The Great Barrier Reef, Whitsunday Island, Brisbane en natuurlijk Sydney. In de laatste stad willen we dan ook graag NYE gaan vieren! Waarna we uiteindelijk op 4 januari met een lange tussenstop in Singapore (weer een landje meepikken!) weer terugvliegen naar het wonderschone Oeteldonk.

Ik hoor u al denken: 'Zegt me allemaal niks, maar het klinkt leuk!' En leuk worden gaat het zeker! Het zijn veel landen in weinig dagen, daar zijn we ons bewust van. Maar we willen graag een indruk krijgen van wat Azië ons te bieden heeft. Als we later groot zijn en de reis ons bevallen is, kunnen we altijd nog eens een keertje terug!

Om het thuisfront op de hoogte te houden van al mijn avonturen, ben ik - verrassing! - deze blog gestart. Ik zal proberen iedere week een blog te posten, met mijn bevindingen en ervaringen. Voor de snelle rekenaars onder ons zullen dat er dus in totaal twaalf zijn. Zelf houd ik nog oldskool een 'travel journal' bij, dus mocht je later nog meer over de trip willen weten, dan mag je daar gerust eens in bladeren.

En natuurlijk niet geheel onbelangrijk: mocht je van mij een kaartje willen ontvangen, laat dan even je adres en een voorkeursland achter. Wie weet stuur ik je er wel eentje toe. En nee, ik ga niet voor iedereen postzegels sparen. Alleen als je veel doekoe's betaald. (Ja, pap. Ook jij!)

Superdoei!
Ilse

  • 05 September 2014 - 07:32

    Tante Yvonne:

    Heel veel plezier met de voorpret en succes met de voorbereidingen. We volgen jullie graag middels deze blog.
    Groetjes Yvonne

  • 05 September 2014 - 20:16

    Marianne:

    Hoi Ilse en Sander,

    Het wordt inderdaad een hele avontuurlijke reis. Ik denk dat je na thuiskomst wel aan vakantie toe bent! Kun je bijkomen van alles wat jullie hebben gezien en meegemaakt.
    Ik wens jullie een ontzettende fijne reis en kijk uit naar jullie verhalen. het begin smaakt naar meer.
    Heel veel plezier,
    Marianne

  • 07 September 2014 - 14:35

    Tante Mieke:

    Hallo Ilse en Sander,
    Spanend hoor! En een groot avontuur.
    Leuk om jullie te volgen via deze blog.
    Oma kan zo ook op de hoogte blijven, want ik kan haar alles laten lezen.
    Tijdens jullie reis ontmoeten jullie vast veel reisgenoten met wie jullie ervaringen kunnen uitwisselen.
    Ik hoop dat jullie een mooie reis zullen hebben zonder al te veel obstakels.
    Geniet ervan en succes met de voorbereidingen.
    Veel groetjes, ook van Oma, tante Mieke.

  • 08 September 2014 - 19:25

    Paul En Anja:

    Ilse en Sander,
    Ook wij wensen jullie een hele fijne reis toe. we zijn hartstikke jaloers!
    Denk er inderdaad aan alles goed vast te leggen - veel foto's maken en zo.... Dan kun je over een paar jaar nog nagenieten....
    Succes en veel plezier met de voorbereidingen.
    groetjes
    Paul en Anja

  • 03 Oktober 2014 - 09:45

    Liesbeth Aarts:

    Lieve Ilse (en Sander),

    Daar ga je, je droom achterna! Into the sea of possibilities.
    Ik wens jullie een mooi avontuur, met bijzondere ontmoetingen, speciale plekken, nieuwe geuren en kleuren en oneindig veel prachtige zonsondergangen die elkaar maar op blijven volgen, tot jullie uiteindelijk bij het Opera House van Sydney naar een spectaculair vuurwerk staan te kijken.
    Geniet met volle teugen!

    God speed

    veel liefs
    Liesbeth, Eef & Tim

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ilse

Actief sinds 04 Aug. 2014
Verslag gelezen: 278
Totaal aantal bezoekers 5271

Voorgaande reizen:

04 Oktober 2014 - 04 Januari 2015

Rondreis door Zuidoost-Azië en oostkust Australië

Landen bezocht: